28 oktober 2021

Wat zijn de werkzaamheden administratie?

1 min read

Wanneer je administratief medewerker wilt worden, ben je waarschijnlijk benieuwd naar wat precies de taken zijn die bij deze functie horen en hoe je aan de slag kunt gaan als administratief medewerker. Het is goed om te weten dat er meerdere functies zijn waarbij de werkzaamheden administratie omvatten. Zo kun je aan de slag als administratief medewerker, maar ook als secretarieel administratief medewerker, financieel administratief medewerker en commercieel administratief medewerker. Het is aan jou om te bepalen welke functie jou het meest aanspreekt en waarvoor je een opleiding wilt gaan volgen.

Werkzaamheden administratie: veelzijdige functie

Er is in Nederland nog altijd veel vraag naar administratief medewerkers. Ongeveer 1,2 miljoen mensen zijn in deze branche werkzaam. Omdat in iedere organisatie administratieve werkzaamheden zijn, betekent dit ook dat er veel vraag is naar deze functie. Dit is handig om te weten wanneer je aan de slag wilt gaan als administratief medewerker. Wat zijn de werkzaamheden van een administratief medewerker?

De functie van administratief medewerker is zeer veelzijdig en je voert dan ook verschillende werkzaamheden uit. Je bemant de telefoon, maar je handelt ook mails af. Verder maak je afspraken, houd je dossiers bij, controleer je formulieren en verwerk je de post. Als administratief medewerker kun je breed ingezet worden. Je gaat samenwerken met de rest van het personeel, maar ook de boekhouding, commercieel medewerkers binnendienst en personeelsmanagers. Als administratief medewerker kun je bepaalde specialisaties kiezen, waaronder die van secretaresse, financieel administratief medewerker en commercieel administratief medewerker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *